El Concurs Piula 2022-2023 premia el jovent de la comarca en la seva desena edició

Dimecres a la tarda s’ha celebrat el lliurament de Premis a la seu del Consell Comarcal del Vallès Occidental. La consellera de Drets Socials en funcions, Míriam Casaramona, ha lliurat els premis i ha destacat la qualitat de les obres i la seva aportació en la sensibilització en contra de les violències vers les dones. Casaramona ha agraït al jovent la seva implicació i voluntat de fer arribar el missatge als i les joves de la comarca. La campanya Piula contra la violència masclista es va iniciar arran de la detecció de relacions poc igualitàries entre el jovent i es va impulsar amb una sèrie d’activitats amb l’objectiu de sensibilitzar a la població en general i al jovent en particular, en favor d’unes relacions lliures de violències masclistes i fent visible la importància de la igualtat entre homes i dones. Fins la 8ª edició, el concurs consistia en la creació individual de frases o eslògans (piulades), però arran de l’aturada obligada de la pandèmia, es va modificar el concepte de participació per convertir-lo en un concurs artístic que promogués el diàleg participatiu, la força i la cohesió comunitària i la sensibilització contra les violències masclistes per mitjà d’obres creatives realitzades de manera grupal. Aquesta edició ha aglutinat un total de 126 participants, dels quals 84 eren noies i 42 nois i tots ells han hagut de presentar les seves creacions a través de centres educatius, equipaments de lleure, entitats i associacions de la comarca. En total s’han presentat 29 obres amb una participació majoritària del vessant visual/plàstic. El jurat es va reunir el dia 9 de juny de 2023 i va determinar les següents obres premiades: PREMIS MULTIMÈDIA: Fem-ho visible! (INS Salas i Xandri de Sant Quirze del Vallès) No totes les violències són les que es veuen (Xarxa lila Ripollet) PREMIS ARTÍSTICS: Ciment Patriarcal (INS Bitàcola de Barberà del Vallès) Enough is Enough (Associació El grup de Polinyà) PREMIS ARTS VISUALS: Porque No! (INS Mont perdut de Terrassa) Pel que fa al Vot popular, l’obra més votada va ser Enough is Enough presentada per l’associació El Grup de Polinyà. Accions de sensibilització Campanya Piula A banda del concurs, la campanya Piula comprèn també la realització de tallers gratuïts per a centres educatius i espais joves, per tal d’oferir espais de diàleg i d’informació que promoguin l’interès en la participació del concurs. Enguany s’han desenvolupat 50 tallers a infantil i primària (1232 nens i nenes) i 61 tallers a secundària i graus (1586 joves) a municipis de menys de 20.000 habitants de la comarca amb l’objectiu de promoure la igualtat de tracte i oportunitats a més de la detecció de violències masclistes en l’àmbit de la parella o en comunitat. Aquestes activitats s’ofereixen a través de la Guia d’Activitats Educatives del Consell tant per infants com per jovent, així com per a famílies i professorat. També es realitzen, a demanda dels ajuntaments, tallers d’autoprotecció per a dones a equipaments públics.
< tornar a noticies